Tuesday 31 October 2017

Pengalaman Belajar Forex Malaysia


RAKAN FOREX MALAYSIA Saya telah dihubungi beberapa broker untuk menjadi IB mereka. Jadi setelah menilai tawaran mereka, saya telah memilih satu IB ini. Saya akan umumkan kemudian memandangkan mereka sedang menguruskan segala keperluan saya. Jadi mulai hari ini saya manawarkan grupo privado untuk mereka yang mendaftar melalui link saya. Saya akan fornece sinal dengan syarat kamu trade akaun yang berdaftar dengan saya. Jadi trader baru nak naik atau terpinga pinga nak bermula tu..boleh lah junte-se ao grupo whatsap saya. Kita akan troca pada risiko paling mínimo. Supaya tiada istilah MC lagi dalam diário comércio kamu. Jom layan..trade muito kecil, lucro tapi. Jadi sila komen atau email saya rakanforexgmail UTK mengambil bahagianMenjadiTrader - Liku-Liku Seorang Pedagang Matawang Penulisan kali ini adalah coretan mengenai satu pilihan yang terpaksa aku ambil apabila telah mengalami satu cabaran kewangan yang getir. Kisah aku bermula pada bulan Julai 2015 apabila cashflow kewangan aku dah mencapai paras defisit yang mana kehidupan aku sebenarnya Sedang ditaja oleh kredit daripada institusi kewangan yang ada Tanpa aku SEDARI. Pada waktu yang sama aku telah membuat satu komitmen kewangan yang baru iaitu aku telah menjual kereta Proton Wira sedan premium keluaran tahun 1999 kepada Perodua Alza Advanced Edition. Hidup aku takdelah mewah mana. Kehadiran aku ke sebuah seminário yang berteraskan hartanah telah membuat aku teruja untuk mengubah hidup aku dan keluarga. Depósito telah dibayar (tanpa resit) dan sesi coaching one-to-one bermula. Satu plan yang akan mengubah dunia kewangan aku telah dirancang dengan rapi dan aku hanya menuruti segala plano yang telah dirancang. Bermacam-macam dugaan terpaksa aku hadapi kerana ianya melibatkan permohonan pembiayaan peribadi serta kredit tanpa cagaran (kredit kad). Setelah dana diperolehi, sekali lagi deposit dilaksanakan (juga tanpa resit) ke dalam satu skim pelaburan bresaskan konsep pajakan di luar negara. 11 bulan kemudian, kehidupan aku dan keluarga telah menampakkan sedikit perubahan positif. Tiba masanya untuk meneruskan apa dirancang ke peringkat yang lebih tinggi lagi. Ogos 2016 merupakan Titik permulaan kejatuhan kewangan aku setelah sekali lagi mengambil satu risiko kewangan Yang agak besar dengan membuat satu pembiayaan peribadi islamik menggunakan perkhidmatan daripada ejenbroker Yang mengenakan komisyen bayaran sebanyak 20 daripada jumlah pinjaman Yang diluluskan bagi tujuan depósito reinvestment (memang tak pernah ada resit pun ). Bermula dengan pembayaran terhenti dan muncul istilah doação de negócios dan seterusnya site offline, mimpi buruk untuk aku dan juga setiap pelabur yang aku telah bawa masuk telah pun tiba. Istilah paling sinonim adalah tersontot. Planejar asal dengan unjuran awal akan membolehkan aku masuk ke peringkat seterusnya terpaksa diubah. Aku kini berkemungkinan akan berdepan dengan pihak institusi kewangan yang akan menuntut pembayaran bulanan yang telah ditandatangani sebelum desembolso tunai ke dalam akaun bank. Baki pembayaran pinjaman masih lagi terpaksa ditanggung dan positif yang aku nikmati kini diganti dengan defisit yang lebih besar berbanding setahun sebelum ini. Aku cuba recuperação mendapatkan plano tetapi treinador bantuan yang dicadangkan melibatkan modal tambahan bernilai tidak kurang daripada RM3,500 dengan instrumen yang digunapakai tidak aku Yakini iaitu moeda cripto dan Satu lagi Forex. Pengalaman aku sebagai seorang comerciante de varejo forex picisan menggunakan modal kecil-kecilan mengajar aku untuk tidak menggunakan modal atau Hasil de capital daripada pinjaman disebabkan faktor emosi. Kelas forex yang dicadangkan yang telah aku hadiri juga menampakkan troca yang menggunakan konsep alto risco yang tidak menepati citarasa dan gaya hidup aku. Tinggal 2 sahaja Jalan terakhir yang tinggal, remortgage rumah yang aku telah sewakan dengan Nilai yang Lebih tinggi dan juga empréstimo menggunakan corretor bagi menambah lagi modal bagi menutup Lubang yang hanya akan terbuka Kembali 4-5 bulan datang akan. Malangnya permohonan remortgage aku tidak diluluskan disebabkan komitment atau DSR yang terlalu tinggi. Aku pula tidak sanggup lagi melihat empréstimo broker menikmati 20 daripada jumlah pinjaman yang diluluskan dibayar segara cash di dalam sampul à mão. Aku telah menemui jalan yang buntu. Treinador pula hanya mencadangkan untuk cuba membuat casa refinanciamento setelah casa remortgage ditolak tetapi permohonan tersebut mungkin memakan masa yang agak panjang (paling cepat 2 bulan katanya) dengan kos-kos tambahan yang aku pun tidak pasti. Aku kesuntukan masa. Seperti kebiasaan, Google digunakan bagi mencari jalan penyelesaian. Satu palavra-chave paling terkenal di kalangan para pemilik hutang iaitu AKPK satu por satu aku baca dengan teliti. Setelah bersembang dengan rakan seofis, rupanya dah ramai daripada mereka yang dah juntar programa AKPK dan ada yang telah pun menyelesaikan masalah kewangan mereka. Memandangkan hampir setiap hari sekarang ni sejak aku falta de pagamento, telefon bimbit aku sentiasa berdering dengan panggilan daripada pihak institusi kewangan yang menuntut bayaran. Kebanyakannya aku tak angkat pun sebab aku tidak sanggup lagi menipu sunat bagi menyelamatkan diri aku. Pulak tu, dapat SMS lagi mengatakan tindakan undang-undang akan diambil dengan kos akan ditanggung ole a aku. Sungguh dahsyat notis-notis yang diberikan. Aku perlu pantas menyelesaikan kemelut ini sebelum melarat. Aku trocadilho diri aku di AKPK website, masukkan butir-butir peribadi dan livro nomeação dengan kadar yang segera. Hari nomeação túnica, aku terus ke Maju Junction Mall bawak kereta terus estacionamento naik atas tingkat 8, hanya beberapa tapak keluar daripada estacionamento terus jejak kaki di pejabat AKPK Cawangan Kuala Lumpur. Berbekalkan semua dokumen yang diperlukan dan juga imprimir laporan CCRIS yang boleh dibuat di setiap cawangan AKPK sekarang ni, aku diberikan nombor dan penantian penuh debaran bermula:

No comments:

Post a Comment